לימודי תעודה באימון קשבי בשיטת CPAT
פרופ' לילך שלו-מבורך
רכזת: שני טרנר
ראשת החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי, ראשת מעבדת הקשב. מחקריה עוסקים בהערכת תפקודי קשב ובקרה קוגניטיבית ובתרומתם ללמידה מסוגים שונים בקרב מגוון אוכלוסיות תוך התמקדות באוכלוסיות קליניות (אנשים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר – ADHD, אנשים על הספקטרום האוטיסטי, ילדים עם קשיי קריאה). בנוסף, פרופ' שלו-מבורך פיתחה תכניות התערבות שמבוססות על עקרונות של אימון קוגניטיבי תוך שימוש במשובים מותאמים באופן אישי ומבססים את הלמידה הן בהבט הקוגניטיבי והן בהבט הרגשי-מוטיביוני. כל תכניות ההתערבות שמפותחות במעבדת הקשב שבראשותה מבוססות תיאוריה ויעילותן הוכחה במגוון מחקרים. מערכת ה-CPAT (אימון קשב ממוחשב מדורג) שפותחה על ידה בשיתוף עם עמיתים נמצאות בשימוש בישראל, אנגליה, ספרד, יוון, יפן וברזיל.
שנה"ל תשפ"ד
רציונל
קשב הנו משאב בסיסי של למידה והוא מהווה זרז ו/או חסם בהתנהלות היומיומית. מערכת הקשב האנושית מורכבת ממספר פונקציות שתורמות באופן ייחודי להבטים שונים של למידה. אימון קשב בגישת התהליך הישיר באמצעות מערכת ה-CPAT הניב שיפורים משמעותיים בקרב אוכלוסיות קליניות שונות.
מטרות
לימודי התעודה יאפשרו להשיג את המטרות הבאות:
- היכרות עם מודל פונקציות הקשב.
- זיהוי אתגרי הקשב במגוון פעילויות ומצבים יומיומיים
- לימוד עקרונות אימון קשב בשיטת CPAT
- היכרות מעמיקה של מערכת ה-CPAT
- התנסות מעשית (סטאז') בהעברת אימון קשב בשיטת ה-CPAT
- הטמעת העבודה עםCPAT בפרקטיקה החינוכית/טיפולית של המשתלמות.
תכנים מרכזים
- היכרות עם תפקודי קשב ובקרה קוגניטיבית, דרכי הערכתם ותרומתם ללמידה
- היכרות מעמיקה עם עקרונות אימון קוגניטיביים בגישת התהליך הישיר
- היכרות עם ה-CPAT הן בהיבט התיאורטי והן בהיבט היישומי
- ביצוע סטאז' – העברת אימון בשיטת CPAT עם שני מתאמנים
תוך כדי קבלת ליווי והדרכה
קהל יעד
בעלות ובעלי MA בלקויות למידה, ייעוץ חינוכי, פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת עם ניסיון של 3 שנים לפחות בעבודה עם אנשים עם קשיי קשב; תלמידות MA בחוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי בשנה ב' עם רקע מתאים
דרכי הוראה
- הרצאה
- צפייה בהדגמות באמצעות סרטונים
- התנסות עצמית במטלות הערכה ואימון
- התנסות בניתוח case studies
- העברת אימון בזוגות
- עבודה ודיון בצוותים, במליאה ובפורום
דרישות התוכנית
- נוכחות חובה
- סטאז' בהיקף 28 שעות מעשיות מלווה בהנחייה ובתיעוד
מפגשי האימון - הגשת עבודה מסכמת.
תעודת סיום
לעומדים בדרישות תוענק תעודה מטעם אוניברסיטת תל אביב
- לאחר סיום לימודי התעודה המשתלמים יוכלו לעבוד עם מערכת ה-CPAT
היקף שעות
60 שעות (32 שעות לימוד + 28 שעות סטאז')
לפי הפירוט:
9 מפגשים:
7 מפגשים של 4 שעות אקדמיות פנים אל פנים
2 מפגשים של 2 שעות אקדמיות באופן מקוון בזום
28 מפגשי אימון עם מתאמנ.ת שיהוו את הסטאז' במהלכם יינתנו 10 שעות של supervision אישי בזום
גמול השתלמות עם ציון לעובדי הוראה של משרד החינוך:
מאושר לגמול השתלמות בתהליך של מסלול אישי, עפ"י הפירוט הבא (בהתאם לתנאי משרד החינוך):
- עוז לתמורה/עולם ישן: 30 שעות.
- אופק חדש: 30 שעות (גם למורים בשבתון)
רשאים.ות להגיש בקשה: בעלי.ות MA בלקויות למידה, ייעוץ חינוכי, פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת עם ניסיון של 3 שנים לפחות בעבודה עם אנשים עם קשיי קשב
נדרש מילוי טופס הגשת בקשה למפקח.ת על הפיתוח המקצועי במחוז.
טופס בקשת מסלול אישי ניתן לקבל ממזכירות המרכז
מועד ומיקום
יום שלישי 19:15-16:00
אוניברסיטת תל אביב
מועד פתיחה משוער: 5 בדצמבר 2023
דמי רישום: 150 ש"ח
שכר לימוד: 4,500 ש"ח
הרשמה
מילוי טופס הרשמה בצירוף:
- תואר שני בלקויות למידה/ייעוץ חינוכי/פסיכולוגיה/ריפוי בעיסוק/קלינאות תקשורת
- אישור על נסיון של 3 שנות עבודה לפחות עם אנשים עם ADHD
- מסמך קורות חיים הכולל ניסיון מקצועי.
- יתקיים ריאיון אישי
תשלום דמי רישום בסך 150 ש"ח ייגבה לאחר בחינת המסמכים שיוגשו.
ההרשמה הסתיימה
לפרטים נוספים
יש לשלוח הודעה עם שאלתכן.ם לדוא"ל:
Cpat.att.tau@gmail.com
רכזת: שני טרנר
ט.ל.ח